Grundlæggeren af BikeRunner er en ganske almindelig ung kvinde, der hedder Kajsa Ekeroth. Kajsa var midt i sin karriere med 2 små børn, en mand der også arbejdede fuld tid, og et hus at passe. Ligesom så mange andre, så oplevede Kajsa at have travlt i hverdagen. Der var ikke den helt store plads til uforudsete forstyrrelser.
En af de næsten ødelæggende ”hverdags-forstyrrelser” der kunne ske, var netop at få en cykelpunktering. Kajsa var meget afhængig af cyklen hver dag –for at cykle børnene i skole og børnehave, og sig selv på arbejde. I hendes nærområde fandtes der heller ikke en cykelsmed, eller gode alternativer til transport.
Hun har faktisk flere gange bare cyklet omkring i ugevis med en cykelpunktering på cykelanhængeren. Når hun til sidst havde tid til at bruge en halv dag på at få afleveret cyklen til reparation – var hun derfor selvfølgelig nødt til at få nye dæk på også.
Kajsa undrede sig over hvorfor der ikke findes nogle convenience-tilbud i forhold til cykelpunktering på markedet. Der findes jo så mange i forhold til alt muligt andet. Du kan få skiftet din rude eller dæk på bilen hjemme, få afleveret pakker, mad, eller vasketøj. Kajsa indså at cykelreparations-branchen er smertefuldt langt bagud på at tilbyde den convenience, gode brugeroplevelse, og kundeservice som folk efterhånden er vant til. Cykel-reparations-branchen havde brug for en disruption!
Så Kajsa startede BikeRunner, der er en “tjenesteplatform”, og en del af den danske deleøkonomi. En “Runner” er således en cykelkyndig privatperson i dit område. Din Runner kan være en entusiastisk cyklist der selv kører race eller mountainbike i weekenden, en cykelmekaniker med en enkeltmandsvirksomhed, en cykelkyndig studerende der vil arbejde på skæve tidspunkter, eller bare din meget handy nabo-hjælper. Fælles for dem er at de selvfølgelig godt kan finde ud af de services som du kan se her på siden. De kommer gladeligt til din cykel hvor den nu står, de fleste tider på døgnet.
Vores vision er at de danske cykler ikke længere går i stå – fordi man har fået en punktering. Der skal ikke længere stå kære luft-løse jernheste opstillede på linie på vores stationer, indergårde og gader. Der skal ikke længere sidde en bedrøvet person i en bil-kø en mandag morgen – der hellere havde ønsket at flyve afsted på sin racercykel med vind i håret – men som ikke har tid til at få cyklen fikset.
En Runner løber for at sikre hver mands, kvindes eller barns ret til at kunne bruge sin cykel hver dag. Vi har et oprigtig ønske om at hurtigt, nemt og med god kvalitet – løse det konkrete logistikproblem der opstår umiddelbart når en cykel man er afhængig af, pludseligt ikke kan bruges. Vi ønsker ydermere at kunden skal have en brugeroplevelse igennem alle kontaktpunkter, der stærkt overstiger deres forventninger.
Vores rejse
Der er allerede nu mange mennesker der er engagerede i BikeRunner – rådgivere, partners og ikke mindst Runners. Vi arbejder alle hen mod det mål at kunne automatisere og skalere konceptet til hele Danmark, og andre cykellande – så alle der ønsker det kan få lappet sin cykel hurtigt!
5 januar
BikeRunner ApS grundlagt
1 februar
Pilotprojektet lanceres i udvalgte område i Danmark. Fokus under pilotprojektet er at teste konceptet og processen internt, hos kunder, og for Runners.
1 August
Pilotprojektet er overstået. Her har vi al data vi skal bruge – for at formulere hvilke ressourcer der kræves for at skalere konceptet til hele Danmark.
31 dec
BikeRunner er igang med at udvikle en 100% automatiseret platform, og en app til både Runners og kunder – så vi kan sprede konceptet til hele Danmark. Vi har Runners i hele StorKøbenhavn, Roskilde, Øst-og Nordsjælland, Aarhus og Fyn.
5 marts
BikeRunner tager dygtige udviklingspartners og investorer ind, og danner partnerskaber med Velorbis, Bilka/BikeRep med flere. BikeRunner tildeles også penge fra Innovationsfonden – og raketten er på vej!
15 august
BikeRunner lancerer vores “Runner app” til vores Runners – der gør at det kan svares hurtigere, og der er mere automatiseret håndtering af ordre. I dette indgår blandt andet automatisk betaling, inklusive nem og hurtig betaling for kunden på mange forskellige vis.
6 september
BikeRunner får yderligere en kapitalforhøjelse, og har nu fokus på vækst og yderligere forbedring af tilbud til platformens kunder og Runners.