Ofte stillede spørgsmål - FAQ's

Du må selvfølgelig gerne låse din cykel, men du kan ikke låse det hjul der er punkteret.  Når det så er sagt, giver det dig lidt forskellige muligheder:

1. Hvis du normalt har en fast lås på baghjulet, kan du eventuelt købe/finde/låne en mobil lås så at du denne dag kan låse cyklen fast på et andet sted. Hvis du kan undgå at låse cyklen fast til noget, så gør det livet lidt nemmere for Runneren – men det kan lade sig gøres alligevel.

2. Hvis din cykel står hjemme eller på arbejde i en privat gård/have/kælder/carport eller lignende – kan du selvfølgelig overveje, om du føler, at det er ok at den er ulåst i tidsrummet vi har aftalt. Dette er dog på eget ansvar.

3. Du kan lægge/gemme nøglen et stede (skriv hvor i kommentarfeltet i din ordre). Vær opmærksom på at nøglen skal være i umiddelbar nærhed af cyklen. Det kan være i en bemandet reception, en 7-11, eller “under den blå sten” i din have. Vi lægger den tilbage hvor vi fik den.

4. Hvis du selv er helt tæt på, kan vi ringe til dig når vi kommer – så du kan låse cyklen op for Runneren. Skriv dette i kommentarfeltet i din ordre.

5. Hvis du har en kombinationslås er du velkommen at låse cyklen lige som du vil, og bare opgive kombinationen i din bestilling.

BikeRunner prøver hele tiden at finde ud af hvordan vi kan gøre processen så nem som muligt for dig – du er derfor meget velkommen med feedback  omkring processen, og andet!

Hvis din bestilling er foretaget inden kl 10, kan vi typisk lappe din cykel samme dag. Hvis du bestiller efter kl 10 – vil vi også efterstræbe at få den lappet samme dag – men tager forbehold for at det eventuelt kan blive dagen efter. Nogle gange kan adgang til de rigtige reservedele også gøre at en Runner er nødt til at komme dagen efter.

Efter din ordre får du hurtigst muligt en mail fra BikeRunner med information omkring din Runner, og hvornår din cykel beregnes være færdig.

Hvis du ikke er tilfreds med det tidspunkt, så kontakt os.

Nej, det behøver du bestemt ikke. Pointen med BikeRunner er jo i høj grad at du bare skal kunne komme umiddelbart videre med din dag!

Når BikeRunner har modtaget din ordre så matcher vi den med en Runner. Når en Runner har accepteret opgaven, så får du også besked om hvornår cyklen vil være klar. Derefter kan du bare hente din cykel igen, hvor du “efterladt” den – når det passer dig.

Hvis BikeRunner eller Runneren har nogle spørgsmål til dig omkring din cykel eller din reparation – så skal vi nok tage fat i dig!

Hvis du gerne ønsker at være til stede (noget du vil fortælle om din cykel, eller du vil låse den op) – så kan vi selvfølgelig ringe til dig når vi er der. Hvis du ønsker dette, så kan du bare skrive det i din ordre.

BikeRunner er tilgængeligt i hele ØstSjælland – StorKøbenhavn, Køge, Roskilde, Hillerød.  Nye kompetente Runners melder sig til fællesskabet hver dag, og området BikeRunner dækker bliver hele tiden større. Du kan altid kigge ind på kortet på vores forside – for den seneste update på hvilke områder vi dækker.

Hvis du bor lige udenfor vores zone, er du velkommen at kontakte os – så hjælper vi dig alligevel hvis vi kan.

BikeRunner er en tjenesteplatform, og en del af den danske deleøkonomi. BikeRunner sørger for at matche en privatperson der har punktering på sin cykel, med en “Runner”  – en kompetent privatperson, der kan lappe din cykel.

En “Runner” er en privatperson i dit område, der ikke nødvendigvis er uddannet cykelmekaniker  – men som bestemt kan finde ud af at lappe din cykel.

Din Runner kan være en entusiastisk cyklist der selv kører race eller mountainbike i weekenden. Han kan være en kompetent student der vil arbejde på skæve tidspunkter og tjene ekstra penge. Hun kan være en miljøbevidst cykel-hipster der elsker at ”komme rundt i byen” på sin special-byggede Long-John cykel.  Eller bare din handy nabo-hjælper der har masser af tid, hellere end gerne vil hjælpe dig – og har lappet familiens cykler siden han var knægt.

Fælles for dem – er at de selvfølgelig godt kan finde ud af at lappe din cykel.

En Runner styrer selv hvilke slanger og dæk han/hun bruger til at fikse din punktering. Men han bruger altid en god standard kvalitet –  og anerkendte brands. Runneren bor jo i dit område – så slangen eller dækket bliver typisk købt i den samme butik i lokalområdet hvor du selv har købt dem.

Hvis du gerne vil have et specielt brand eller type dæk/slange – er du velkommen at skrive dette i kommentarfeltet i din ordre. Den enkelte Runner vil tage stilling til, om det kan lade sig gøres.  Du skal dog være opmærksom på at det måske ikke er muligt, og at det kan betyde ekstra tid og/eller højere pris. Du vil selvfølgelig få besked, så du kan tage stilling til, om du vil have gennemført reparationen eller ej.

Efter at Runneren har meldt cyklen færdig – modtager du en MobilePay Invoice i din mail fra BikeRunner. Du klikker på linket i mailet – og så kommer anmodningen op i din MobilePay app. Hurtigt og nemt.

Hvis du ikke har mulighed at betale på MobilePay så kontakt os, så kan vi altid løse det på en anden måde.

For at blive en Runner skal man igennem BikeRunners rekrutteringsprocess. En Runner skal også acceptere BikeRunners betingelser for at kunne arbejde som Runner. En Runner fungerer som en freelancer  – og tager ansvar for kvaliteten af sit arbejde overfor kunden.

Hvis du er interesseret i at blive en Runner så kig herind 

Det er altid lidt mere tricky at lappe en cykel ude på gaden, end det er i et værksted – så det kan ske at reparationen af en eller anden årsag ikke holder. Men præcis som hos cykelmekanikeren så garanterer vi selvfølgelig at vi får din punktering udbedret. Købeloven gælder også for Runners, og den siger at han/hun både skal – og har ret til – at udbedre skaden igen, indenfor rimelig tid, hvis det gik galt første gang.

Hvis du oplever at din cykel er flad igen næste dag – skal du derfor blot tage fat i BikeRunner, der sørger for at sende en Runner ud igen hurtigst muligt. Dette er selvfølgelig uden yderligere omkostning.

Vi gør opmærksom på at du ifølge købeloven er forpligtet til at betale det fulde beløb til BikeRunner – uanset om du vælger at udbedre cyklen igen et andet stede (forudsat at du selvfølgelig har blevet tilbudt en ny udbedring indenfor rimelig tid).

Hvis du har bestilt en lapning, anbefaler vi at du også godkender at vi får lov til at skifte slange (hvis det er nødvendigt) i din bestilling. Så kan Runneren altid gøre en professionel bedømmelse omkring hvad din cykel har brug for på plads – hvilket minimerer risikoen for at vi bliver nødt til at komme ud til dig igen.

I forhold til, om du har brug for et nyt dæk – så kan du med fordel undersøge dit dæk på forhånd for at se hvis du kan se nogle tydelige revner. Hvis du gør det, har du højst sandsynligvis også brug for et nyt dæk og så har Runneren det med.

En Runner tager ikke et nyt dæk med “just in case” – men hvis han bedømmer, at du har brug for et – så bliver du kontaktet først for at godkende reparationen. Dette kan dog betyde at vi desværre bliver nødt til at komme tilbage igen dagen efter.

Hvis vi ikke kan udbedre skaden ift. hvad du har bestilt (du har bestilt en lapning men har brug for en ny slange/dæk, hvilket du takker nej til), så tager vi kun betalt 85kr for servicebesøget.

Som udgangspunkt – ja:-). Vi lapper alt fra børnecykler til ladcykler til racercykler. Dog, hvis din cykel har brug for en meget speciel størrelse slange eller dæk, så kan det være at der går lidt længere tid inden vi kan komme (måske til dagen efter), da vi først bliver nødt til at anskaffe dem.